Několik rad a informací pro nováčky

Ahoj Vám všem. V tuto chvíli už není čas ztrácet čas. Přináším tedy pro nováčky několik rad a informací k zamyšlení 🙂

Trasa závodu vede po všech typech podkladů, od kamenů, pěšin, polních, lučních cest, tak také i po silnicích (v maximální míře po silnicích III. třídy). Pamatujte, že na trase nejste samy, chovejte se ohleduplně k sobě, ke kolegům na trase ale i k turistům, výletníkům a rodinám s dětmi, které jistě na trase potkáte. Ve městech dodržujte pravidla silničního provozu. Neohrožujte sebe ani ostatní. Za těch pár ušetřených minut v cílí nestojí riskovat způsobení nepříjemností. Pokud na trase bude Váš kolega potřebovat pomoct, nabídněte mu ji.

Trasa je naplánována tak, aby vedla v minimální míře civilizací, a to proto, abyste byli co nejvíce odkázáni na sebe. Na trase se projíždí pár městy, kde se dá doplnit jídlo a pití, avšak ty jsou od sebe vzdálena cca 100 km. Proto pečlivě plánujte. Pokud Vám něco dojde, budete muset sjet z trasy a opět se ve stejném místě na ni napojit = zásek v pořadí.

Na 400 km trase je jeden obtížný úsek – sestup po červené z Hvozdu. Cca 100 metrů sestupu po kamenech, zde dbejte zvýšené opatrnosti. Pokud někdo plánuje spánek okolo hvozdu, ideální je nechat sestup na rozbřesk. Hvozd je však na 155 km, a tak většina Hvozd překročí do soumraku.

Zásadní je samozřejmě mít kolo ve 100 % stavu – řetěz který střílí, destičky, které nebrzdí, anebo vysypané hlavové složení ve sjezdu není nic, co bychom chtěli zažít. 

A nakonec pár rychlých rad:

1) Naplánování trasy = polovina úspěchu. Udělat si itinerář či mít v hlavě nějakou představu o průběhu trasy, záchytných bodech, jídlu, pití, spaní apod. Při fyzickém a spánkovém deficitu to často nemyslí a je lehké udělat chybu.
2) Vědět kde se nachází obchody, hospody a do kdy mají otevřeno. Kde jsou případně na trase studánky a kde se dá případně přespat při nepřízni počasí.
3) Doplňovat vodu kde se dá a nečekat až budete na suchu.
4) Gely a sportovní tyčky nejsou úplně kamarádem ultramaratonce. Radši uber dvě tyčky a zabal si housku se šunkou.
5) Někdy je tlačení do kopce stejně rychlé, a navíc komfortnější než se snažit vše urvat na nejmenší převod.
6) Pokud chci jet celou noc, mít jistotu, že mně světlo vydrží.
7) Pomalá jízda je stále lepší než žádná.
8) Kdo spí, nevyhrává. 🙂
9) A HLAVNĚ SI TO UŽÍT!!!